Als one-stop-shop aanbieder van spoorwegmaterialen, leveren we niet alleen producten. Onze projectmanagers zijn getraind om projecten van A tot Z goed te laten verlopen. Daarbij zijn ze ook in staat om te kunnen schakelen daar waar nodig. Regelmatig wordt onze kennis op de proef gesteld om bij te springen bij onverwachte situaties. Dankzij de jarenlange samenwerking met klanten zoals BAM en andere partners is de band zo goed dat we dankzij de regelmatige afstemming goed op elkaar zijn ingespeeld om zo de samenwerking goed te laten verlopen.

Project Dordrecht Dokweg, locatie Moerdijkbrug
InRegelmatig vinden er werkzaamheden plaats aan het spoor. Zo was er onlangs renovatie nodig langs het traject tussen Dordrecht en Zwijndrecht op de Spoorbrug Dordrecht in de Nederlandse provincie Zuid Holland. De hefbrug met een totale lengte van 560 m en een vaarhoogte van 11 meter, steekt de Oude Maas over en maakt deel uit van de Spoorlijn Breda – Rotterdam.

Mooie taak voor Vossloh ETS Spoor
In opdracht van BAM werden we ingezet voor 2 seperate inzetten. Bij de eerste inzet moesten er 6 spoorstaven worden gelost van 90 meter en 2 spoorstaven van 18 meter. Een zeer complexe opdracht vanwege de grote van de spoorstaven. Voor onze projectmanagers een veelvoorkomende opgave . Regelmatig zijn wij betrokken bij projecten met dezelfde complexiteit. De eerste inzet vond plaats in de nacht van 27 oktober. Voor deze inzet hebben we vooraf in overleg met de klant besloten om te kiezen voor een K-wagen. Een methode die ervoor zorgt dat de spoorstaven op een geleidelijke manier worden gelost. Echter vanwege tijdsgebrek is er op het laatste moment gekozen voor een andere methode. Namelijk door te lossen met een krol. Deze beslissing is samen met de klant tot stand gekomen. Om maar aan te geven dat snel schakelen in onverwachte situaties behoort tot onze flexibele eigenschappen. Uiteindelijk zijn de spoorstaven allemaal binnen de geplande tijd gelost.

Bij de tweede inzet moesten er nog eens 50 spoorstaven worden gelost. De meeste spoorstaven met een lengte van 90 meter. Ditmaal met een mooie zonsopgang konden de spoorstaven worden gelost nadat de trein met spoorstaven om 07:15 in de ochtend was aangekomen volgens afspraak.

Het SAS-raillossysteem
Het SAS-raillossysteem (In Duits Schienen Abladen System vertaald naar Nederlands Raillossysteem) is een flexibel en rendabele systeem om lange gelaste rails te lossen vanaf STS-units of standaard platte wagens op de koppen van de dwarsliggers of in het midden van het spoor.

Middels dit SAS systeem konden de spoorstaven achter elkaar worden gelost in het werk. Vanuit de opdrachtgever waren er wegens omstandigheden geen helpers aanwezig. Daardoor moesten wij gedwongen zelf bijspringen. Door het bijspringen werken we in de praktijk met onze eigen geleverde materialen. Wat onze kennis zeker keer op keer verbeterd. We brengen deze kennis graag over aan de uitvoerders die soms zelf nog niet eerder tegen overwachte situaties zijn aangelopen. Zoals bij dit project. Dankzij goed overleg tussen de uitvoerder en onze projectmanagers op locatie zijn alle spoorstaven binnen de tijd gelost.

Ter versterking van het team zijn wij momenteel op zoek naar een Projectmanager. Mocht je er meer over willen weten, neem dan contact met ons op.