De combinatie Noorderspoort is een samenwerking tussen de partijen Volkerrail, VHB en KWS. Volkerrail is binnen deze combinatie verantwoordelijk voor alle spoorgerelateerde werkzaamheden. Samen met Spoorplan Noord-Nederland is het onderdeel van het plan dat sneller reizen in Noord-Nederland en naar de Randstad mogelijk moet maken door de inzet van meer treinen en betere en nieuwe verbindingen. Een project wat in 2017 is gestart en dit jaar nog zal worden opgeleverd.
ETS Spoor is voor project Noorderspoort leverancier van verschillende spoormaterialen, zoals Austroroll, verschillende lengten spoorstaven, dwarsliggers en stootjukken, maar ook bevestigingssets. Deze zijn geleverd uit voorraad vanuit het onlangs verder uitgebouwde magazijn.
Het vervoer van de spoorstaven vond plaats per spoor. Een snelle en efficiënte manier, omdat de locatie gemakkelijk te bereiken was. Per trein werd maar liefst 4.800 meter spoorstaaf vervoerd (zie foto). Overige materialen zijn verder per vrachtwagen naar de verschillende locaties gereden. Dit waren vrij complexe leveringen en door de goede samenwerking met opdrachtgever Volkerrail zeer goed verlopen.
Projectmanager Dave Oerlemans roemt de goede samenwerking met de opdrachtgever, en zegt dat dat te danken is aan de korte lijnen en de opgebouwde vertrouwensband tussen beide partijen.
Net als in elk project loopt de opdrachtgever er vaak tegenaan dat er andere producten nodig zijn dan zijn afgesproken of juist extra producten. Zo ook voor dit project is het gebleken dat door snel schakelen een wellicht onmogelijke aanvraag snel kan worden opgepakt. Zo was ETS Spoor in staat om last minute nog extra dwarsliggers te leveren.
Heel toepasselijk, met als laatste leverantie een remstootjuk sluiten we dit project af en kijken we terug op een prettige samenwerking met een mooi resultaat.