Geluidsschermen

Geluidsabsorptie

Door toenemende frequentie, gewicht en snelheden van het treinverkeer is geluidsoverlast een actueel thema en niet alleen in stedelijk gebied. Ook in (beschermde) natuurgebieden is geluidsniveau iets om rekening mee te houden. Het absorberen van geluid heeft de voorkeur boven reflecteren. ETS Spoor levert geluidsabsorberende oplossingen voor verschillende toepassingen.

Geluidsschermen

Onze geluidsschermen zijn verkrijgbaar in verschillende vormen en maten. Deze betonnen wanden hebben geïntegreerde fasetonblokken. Geluidsreductie hoeft geen visuele belemmering te zijn; het flexibele, modulaire systeem combineert functie met design. Deze Rieder geluidsschermen worden internationaal toegepast, zowel langs de weg, als bij het spoor. De buitenzijde kunnen naar wens bekleed worden met schanskorven, hout of staal.

Minischerm

Sinds kort is het minischerm toegevoegd aan het portfolio. Deze geluidsschermen zijn laag en staan dicht op de trein, zodat de onderkant van de trein als het ware ingepakt wordt. De schermen zijn snel en eenvoudig te plaatsen, kunnen voorzien worden van een nooduitstap en hebben in tests een geluidsreductie van maar liefst 16 dB opgeleverd. Dankzij de geringe hoogte is de visuele blokkade minimaal, wat voor zowel omwonenden als treinreizigers een groot voordeel is.

Net als bij andere systemen van Rieder is goed nagedacht over duurzaamheid, veiligheid en de montage. Zo is het systeem snel te plaatsen, een sectie van 1,6 kilometer duurt slechts 18 uur, met nooduitstap mogelijkheden. De achterzijde van de elementen kunnen bekleed worden met bijvoorbeeld schanskorven, hout of staal.

Geluidsabsorptieblokken

Wij bieden Faseton geluidsabsorptieblokken aan van absorptieklasse A2 tot A5. De elementen hebben een afmeting van 25 x 100 cm, variëren in dikte van 4 tot 16 cm en zijn in verschillende kleuren te verkrijgen. De blokken bestaan uit houtvezelbeton en zijn vuur- en weersbestendig en hebben een onderhoudsvrije levensduur van meer dan 50 jaar. De blokken zijn toe te passen op bestaande wanden, in tunnels en op perronkeerwanden.